چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - Wednesday 22 November 2017
کد خبر : 268
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳

مصاحبه اختصاصی فجر شمال با کاندیداهای شورای اسلامی شهر بابلسر (۵) رضا طاهر نژاد

    مطمئناً نقطهٔ قوت هر فرد یا گروه منتخب در عمل به وعده‌های انتخاباتی‌‌ است. باید به وعده‌های عزیزان اعضاء در انتخابات چهارم شورا رجوع شود تا ببینیم چه اندازه محقق شده‌اند چون فرض بر این است که وعده‌ها رأی می‌آورد نه نامزد محترم. دومین نکته آنکه اعضای شورای شهر غریبه نیستند. همه شهروندان همین شهر بوده‌اند، به عضویت شورای شهر انتخاب شدند و […]

 

 

مطمئناً نقطهٔ قوت هر فرد یا گروه منتخب در عمل به وعده‌های انتخاباتی‌‌ است. باید به وعده‌های عزیزان اعضاء در انتخابات چهارم شورا رجوع شود تا ببینیم چه اندازه محقق شده‌اند چون فرض بر این است که وعده‌ها رأی می‌آورد نه نامزد محترم.
دومین نکته آنکه اعضای شورای شهر غریبه نیستند. همه شهروندان همین شهر بوده‌اند، به عضویت شورای شهر انتخاب شدند و اگر در این دوره رأی نیاورند باز هم در مجموعهٔ شهروندان شهر قرار می‌گیرند. پس شاید این مردم هستند که باید با ظاهر بهتری جلوی آینهٔ نمایندگان شورای شهر بایستند؟
مشخص است که شهر به دلیلی شکل می‌گیرد و روستا به دلیلی. ما در شهر انتظار امکاناتی را داریم که در روستا ضروری نیست. در بابلسر چه امکانات شهری هنوز وجود ندارد؟ چه معضلاتی هنوز برطرف نشده‌است؟ مدیریت پروژه‌های اسمی شهر چگونه انجام می‌شود؟ زمان‌بندی انجام این پروژه‌ها چگونه است؟ عملکرد برای انتخاب دوباره است یا انتخاب دوباره برای عمل‌کردن؟
به‌عنوان مهمترین موضوع، سرمایهٔ اجتماعی در بابلسر چقدر است؟ مردم ما تا چه حد به‌هم، به ادارات دولت، به بازار و حتی به خود شورا اعتماد دارند؟ چرا اکثر نامزدهای دورهٔ پنجم با شعار عدالت، صداقت، یا بی‌شعار آمده‌اند؟
وضعیت سمن‌ها یا همان انجمن‌های مردمی در بابلسر چگونه‌ است؟ آیا خوراک طرح‌ها و مصوبات شهری را تأمین می‌کنند؟ مردم تا چه حد در ادارهٔ شهر نقش دارند؟ شهرداری با شورا چه تفاوتی با شهرداری بی‌شورا دارد؟ چرا یکی از وظایف شورا حمایت از تشکیل سمن‌ها و تعاونی‌های اجتماعی و اقتصادی‌ است؟
یک نکته را باید همین‌جا روشن کنم که شهروند را بالاتر از نماینده‌اش می‌دانم و نمایندهٔ موفق را بالاتر از شهروند، چون خود شهروندی‌است که باعث تقویت شهروندان دیگر شده است. بنابراین نماینده تا زمانی که موفق نیست و چیزی بر شهروندان نیفزوده، برتری‌ای بر آنها ندارد و چون تراز شهروندان شهرش را ارتقا دهد از آنها برتر است و قابل احترام و تکریم.
ما باید برای رفع نیازهای شهروندان، نیازهایشان را از زبان خودشان بشنویم و آنها را به شکل طرحی مدون به دستان پرتوان شهرداری در بخش اجرا بسپاریم. تا چه حد به شهروندان مراجعه می‌کنیم؟ تا چه حد به‌دنبال بازخورد عملکرد شهرداری هستیم؟ تا چه حد مردم را در ادارهٔ امور شهر دخالت می‌دهیم که مشاوران مطلع ما «قانون‌گذاران شهرداری» باشند؟ آیا چاره‌ای جز مسیر انجمن‌های مردمی داریم؟ آیا تشکیل شورا مقدمهٔ تشکیل انجمن‌های مردمی بوده است تا خوراکی غنی و قابل اعتماد برای دستورالعمل شهرداری فراهم شود؟ آیا درست است که نمایندهٔ خوب، پدرخوانده هم باشد؟
آنچه که برای من به‌عنوان شهروند دیروز و نمایندهٔ امروز شهر بعد از انتخاب اولویت دارد سامان دادن به بعد حقوقی تشکیل و فعالیت انجمن‌های مردمی و نحوهٔ حمایت شورا از آنها در بابلسر است تا انجمن‌هایی مؤثر پدید آیند، حریم فعالیت‌های هم را حفظ کنند، رقابتی قانون‌مند داشته باشند و البته شورا مکلف به هماهنگی با آنها باشد و راه خود نپیماید.
در اولویت بعد قصد دارم تا فعالیت‌های شورا را به قانون نزدیکتر  کنم و در یک فرآیند تدریجی از فعالیت‌های غیرقانونی و بی‌مورد به اسم شورا بکاهم، اعتماد مردم را به شورا و شهرداری بیشتر کنم و البته، در دفاع از حریم و حقوق شهرداری نقش مؤثری داشته‌ باشم.
آنچه مسلم است با تشکیل انجمن‌های مردمی و افزایش سرمایهٔ اجتماعی و همبستگی مردم، راه برای مشاوره دادن به نمایندگان شورا از طریق این انجمن‌ها باز می‌شود تا شهرداری نه تنها سهمی در ایجاد مشکلات شهری نداشته باشد بلکه از ادامهٔ آنها با مدیریتی علمی جلوگیری کند و البته بر خدمات و امکانات شهری بیافزاید آنچنان‌که مانند بسیاری از پرونده‌های حقوقی تجربه‌هایی قابل تدریس در دانشگاه باشند.
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات