مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران؛
بارگذاری​950 ​خبر و اطلاعیه ​در سایت دانشگاه مازندران
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 15:41:03
پایگاه خبری فجر شمال
گروه اندیشه: مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران به  فعالیت‌های روابط عمومی  دانشگاه مازندران در طول سال 1399 اشاره کرد و گفت: در طول سالی که در پیش رو داشتیم، تعداد490خبر، گفت‌وگو، گزارش، پیام و بیانیه و تعداد460اطلاعیه، مجموعا 950 خبر و اطلاعیه  در سایت دانشگاه مازندران بارگذاری شده است.

       حسین یحیی‌زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران، هم‌زمان با فرارسیدن 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی،  در گفت و گو با پایگاه خبری فجر شمال، ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی به فعالان این عرصه با اشاره به  فعالیت‌های روابط عمومی  دانشگاه مازندران در طول سال 1399 گفت:  در سال گذشته روابط عمومی دانشگاه مازندران در دو بخش فضای حقیقی و مجازی  فعالیت های خوبی را از خود برجای گذاشته است  که  ازجمله فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه در  بخش فضای حقیقی می توان  اطلاع‌رسانی و تهیه گزارش از فعالیت‌های مختلف دانشگاه به اشکال و روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی، درج در سایت، درج در شبکه‌های اجتماعی، به‌صورت مکتوب، گزارش عمل‌کرد، ویژه‌نامه، بروشور، کتاب‌چه، بنر، پوستر، بنر، تراکت، تابلوی اعلانات و ... اشاره کرد.

       وی با ارایه این مطلب که  روابط عمومی دانشگاه مازندران به  فعالیت‌های روابط عمومی  دانشگاه مازندران در طول سال 1399 گفت: در طول سالی که در پیش رو داشتیم، تعداد490خبر، گفت‌وگو، گزارش، پیام و بیانیه و تعداد460اطلاعیه، مجموعا 950 خبر و اطلاعیه  در سایت دانشگاه مازندران بارگذاری شده است.افزود: بازتاب و انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه در سایت وزارت علوم، خبرگزاری‌ها و سایر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کشور، مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی، برقراری ارتباط با مراکز خبری، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، مطبوعات و  ...،مشارکت با صدا و سیما برای معرفی فرهیختگان دانشگاه جهت مصاحبه و پخش در صدای مازندران، مشارکت با صدا و سیما برای معرفی موفقیت‌ها و دست‌آوردهای اساتید دانشگاه جهت مصاحبه و پخش در سیمای مازندران و همکاری با خبرگزاری‌های ایسنا، برای معرفی و مصاحبه با اساتید صاحب‌نظر و کارشناس در خصوص مسایل روز کشور و جهان و درج در این خبرگزاری هفته‌ای یک‌بار، همکاری با خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و مطبوعات نظیر: ایرنا، ایسنا، ایکنا، آریا، تسنیم، تابناک، اطلاعات، هم‌شهری، آرمان، شرق، ایران، بشیر، وارش، حرف، نقش قلم، پنجره نو، فجر شمال، فجر خزر، بابل‌نامه،  وارش نیوز، برترین خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، عصر آزادی، پاکان، گزارشگر، فانوس شمال و ...جهت انعکاس اخبار و رویدادهای دانشگاه مازندران. از جمله فعالیت های بازتاب خبری روابط عمومی بوده است.

       یحیی زاده ادامه داد: مشارکت و همکاری حضوری و مجازی با حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه برای برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، گردهمایی‌ها، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و ...، عکاسی، تصویر‌برداری، تهیه خبر، گزارش، نماهنگ، اجرا و ...، برگزاری مراسم و آیین‌های مختلف، حضوری و مجازی، مانند جشن تشویق فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه، روز استاد، روز کارمند، هفته پژوهش، هفته دفاع مقدس و  ...، فضاسازی و تبلیغات محیطی به جهت ‌مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، از فعالیت های روابط عمومی در بخش برگزاری مراسم ها و رویداد های مختلف در دانشگاه است.

       مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران با اشاره به فعالیت های روابط عمومی در بخش چاپ و انتشارات خاطرنشان کرد:  طراحی و چاپ کتاب‌چه معرفی  تمامی دانشکده‌های تابعه دانشگاه مازندران تهیه نشریه‌های مناسبتی ویژه مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی(رحلت حضرت امام(ره)، ایام محرم، حجاب، هفته دفاع مقدس، دهه فجر و ... ،دریافت سه مجوز فعالیت نشریات روابط عمومی دانشگاه از کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه مازندران، نشریات دانشگاه سبز، مناسبتی و نگاه هفته،  تهیه و تنظیم جزوه‌ها و مجموعه‌های چاپ‌شده شامل اساس‌نامه‌ها، سیمای دانشگاه، گزارش عمل‌کردها و ... از جمله فعالیت های چاپ و انتشارات روابط عمومی است.

       دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه ها و پارک ها علم و فناوری منطقه 2 کشور با اشاره به  فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه مازندران در فضای مجازی اذعان داشت:  تدوین ویژه‌برنامه گزارش خبری با عنوان «خبرنما« 41 مورد تا 27 اردیبهشت 1399 ، طراحی و انتشار نگاه هفته 159 مورد تا تاریخ 25 اردیبهشت‌ماه 1400 تدوین و انتشار تازه‌های دانشگاه 87  مورد تا تاریخ 11 آبان ماه 1399، تهیه و تدوین لذت انتظار 76 مورد تا تاریخ 25 اردیبهشت‌ماه 1400 تدوین و منتشر گردیدتهیه، تدوین مستند راز ماندگار، مجموعه خاطرات ایثارگران دانشگاه مازندران، در 20 قسمت  با عنوان یاد ایام  26  مورد تا تاریخ 13 خرداد 1399 ، طراحی و انتشارویژه‌نامه مناسبتی صوتی 27 مورد تا بهمن 1399 ماه ،  سخن روز، 35 مورد ، تدوین و انتشار  فیلم‌های کوتاه ورزش و کودکان به تعداد 40 مورد با همکاری دانشکده علوم ورزشی ، تدوین و انتشار « 60 ثانیه با معرفی کتب اساتید دانشگاه مازندران»   49 مورد را در برنامه کاری خود داشته ایم.

       وی ادامه داد: فعالیت مستمر و پیگیرانه روابط عمومی در گروه رسانه‌های گروهی دانشگاه مازندران با حدود 120 نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های گروهی، تشکیل و راه‌اندازی 5 گروه واتس آپی، ویژه مسوولان دانشگاهی prumz، استادان و کارمندان، به صورت جداگانه به منظور اطلاع رسانی دقیق و به‌موقع اخبار و رویدادهای دانشگاه به دانشگاهیان، معرفی 89 عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ  از دیگر فعالیت های  روابط عمومی  دانشگاه مازندران در فضای مجازی است.

      یحیی زاده به فعالیت‌های روابط عمومی در حوزه مکتوب اشاره کرد و  ادامه داد: تهیه و چاپ کتابچه‌های معرفی دانشکده‌ها، افتخارآفرینان دانشگاه، سخن روز، گزارش عمل‌کرد و تهیه، چاپ، رونمایی و توزیع کتاب «اقدام و عمل»  مجموعه فعالیت‌های مبارزه با شیوع ویروس کرونا در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه دو کشور تهیه مجموعه«سیمای دانشگاه» تصاویری جذاب و دیدنی از مناظر زیبای دانشگاه مازندران، به انضمام  شرحی بر استان مازندران و شهرستان بابلسر  به سه  زبان فارسی، انگلیسی و عربی، تهیه، چاپ و توزیع ویژه‌نامه‌های مناسبتی با عناوین تاج بندگی، روح‌الله، مقاومت تا پیروزی و ...، فراهم‌ کردن مقدمات تهیه و چاپ کتاب «پنج پر پرواز» که در حال بررسی در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است، فراهم‌ کردن مقدمات تهیه و چاپ کتاب مجموعه مقالات ترجمه شده با موضوع روابط عمومی، فراهم‌ کردن مقدمات تهیه و چاپ کتاب نام‌آوران، در حال دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراهم کردن مقدمات تهیه و چاپ کتاب کلید مهارت، معرفی کارگاه‌های توانمندسازی ویژه روابط عمومی‌ها  از جمله فعالیت های مکتوب  روابط عمومی است.

حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

انتهای پیام


http://fajreshomal.ir/fa/News/13366/بارگذاری​950-​خبر-و-اطلاعیه-​در-سایت-دانشگاه-مازندران
بستن   چاپ