تاکید استاندار مازندران در نشست شورای آموزش و پرورش استان ؛
آموزش مطالبه گری دانش آموزان در مدارس
پنجشنبه 11 آذر 1400 - 12:19:32
پایگاه خبری فجر شمال

گروه سیاسی و اجتماعی: استاندار مازندران در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش باید مجموعه مدیریت در استان را نظارت و مولفه های توسعه را مطالبه گری کند و دانش آموزان نیز در مدارس مطالبه گری را آموزش بینند.

    

به گزارش پایگاه خبری فجر شمال سید محمد حسینی پور،استاندار مازندران در نشست شورای آموزش و پرورش استان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ده هزار و 406 شهید مازندران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، باید مبنای مباحث آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به آثار وضعی طرح سند 2030 در آموزش و پرورش کشور، علی رغم اینکه این طرح با هوشیاری جریان انقلابی کشور و با هشدار جدی مقام معظم رهبری به مرحله اجرا نرسید، ولی به نظر می رسد جریان نفوذ اقداماتی را در این راستا در دستور کار خود قرار داده که باید با درایت و هوشمندی حتی آثار روانی این سند وارداتی را از نظام آموزش و پرورش کشور زدود.

وی ادامه داد: جمع فاخر آموزش و پرورش قابلیت تولید سند های آموزشی را دارند و آموزش و پرورش استان نیز با همین نگاه در نظام آموزشی تحول ایجاد کند.

 حسینی پور  تصریح کرد: بهره هوشی دانش آموزان مازندرانی در ردیف استان های اول کشور قرار دارد، باید باتوجه به ظرفیت های بالای منابع انسانی در استان برای توسعه همه جانبه از این امکان بزرگ بهره ببریم.

  

استاندار مازندران با ارایه این مطلب که استان مازندران در المپیاد های علمی بین المللی باید نماد قدرت علمی شود، خاظرنشان کرد: باید سرمایه گذاری ویژه در المپیاد های علمی بین المللی صورت گیرد و سند راهبردی ارتقای المپیاد بین المللی تهیه شود و آموزش و پرورش باید از تولید مدرک به سمت تولید نیروی انسانی کارآمد برود.

وی با اشاره به راه اندازی مجتمع های آموزشی در روستا ها  اذعان داشت: در روستاهای استان دانش آموزان نخبه از بهره هوشی بالا برخوردار هستند اما از عدالت آموزشی برخوردار نیستند . دانش آموزان نخبه روستایی شناسایی و در حوزه هایی که استعداد دارند، آموزش داده شوند.

نماینده عالی دولت در مازندران، پرورش دانش آموزان نخبه در روستاها را جهت توسعه این مناطق با اهمیت دانست و گفت: روستا های استان از ظرفیت های بالایی برخوردار هست و با کمک نیروی انسانی کارآمد مازندران می تواند در سال های آینده در بحران غذایی دنیا به قطب غذایی تبدیل شود.

    

وی در ادامه افزود:  مهاجرت معکوس به روستا را ملازم فراهم بودن زیرساخت های توسعه اقتصادی در روستاها است وآموزش و پرورش باید بسته مبتکرانه پروژه های اشتغالزایی و سرمایه گذاری در این خصوص را تهیه کند.

حسینی پور ادامه داد: کشاورزی در استان باید از مدار سنتی خارج و به سمت صنعتی شدن برود و این کار باید با کمک آموزش و پرورش انجام شود.

استاندار مازندران آموزش وپرورش را خط مقابله با تهاجم فرهنگی در جامعه دانست و تاکید کرد: امروز یکی از ابزارهای فرهنگی برای بی ارزش کردن باور های ارزشی و اعتقادی دینی ما در جوانان فضای مجازی است و فضای مجازی اگر درست مدیریت شود، تبدیل به فرصت می شود.

نماینده عالی دولت در استان، جهت رفع آثار مخرب ناشی از کرونا در دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش با بکارگیری از روانشناسان کارآمد در رفع این آثار از روان دانش آموزان اهتمام ورزد.

استاندار مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در برنامه های توسعه محور بیش از دیگران کمک کند، افزود: نیازمند تولید فکر در عرصه های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسط آموزش و پرورش هستیم.

حسینی پور با بیان اینکه آموزش و پرورش نظام مسایل آسیب های استان را احصا و تدوین کند، گفت: انتظار می رود؛ آموزش و پرورش که با همه اقشار جامعه در ارتباط است، بسته های فکری را تولید و به استاندار جدید هدیه بدهد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید مجموعه مدیریت در استان را نظارت و مولفه های توسعه را مطالبه گری کند و دانش آموزان نیز در مدارس مطالبه گری را آموزش بینند.

خبرنگار پایگاه خبری فجر شمال
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

انتهای پیام


http://fajreshomal.ir/fa/News/15544/آموزش-مطالبه-گری-دانش-آموزان-در-مدارس
بستن   چاپ