فعالیت 211 مرکز مشاوره غیردولتی حضوری در مازندران
شنبه 9 ارديبهشت 1402 - 19:48:49
پایگاه خبری فجر شمال

مدیرکل بهزیستی مازندران از فعالیت 211 مرکز مشاوره غیردولتی حضوری در استان خبر داد و گفت: سال قبل 157 هزار نفر در این مراکز خدمات رسانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، فریبا بریمانی عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تبریک روز روانشناس و مشاوره گفت: روانشناسان و مشاوران به عنوان مدافعان سلامت روان، نقش ویژه ای در حوزه سلامت اجتماعی دارند که این مسئله نشان دهنده جایگاه ارزشمند آنان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سلامت شامل هفت بعد جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی، عاطفی، فرهنگی و شغلی است، افزود: در جوامع امروزی سلامت روان به عنوان ارزشمندترین سرمایه انسانی و اجتماعی، پشتوانه‌ای ملی و از همه مهم‌تر، شاخص‌های توسعه یافتگی پذیرفته شده است و انسان سالم نیز، به عنوان محور و خط مشی توسعه پایدار تلقی می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 176 هزار نفر از سراسر استان با خط 1480 (مشاوره تلفنی- صدای مشاور) تماس گرفتند، خاطر نشان کرد: خط 1480 جهت برطرف نمودن مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در استان مازندران 211 مرکز مشاوره غیردولتی حضوری فعالیت می‌کنند، گفت: در سال گذشته بیش از 157 هزار نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات رواشناختی در سه سطح عمومی، تخصصی و سلامت روان محلی در زمینه‌های فردی و گروهی، خانواده، تربیتی، تحصیلی، مداخلات روانشناختی در بحران‌های فردی و خانوادگی، خدمات آموزشی در حوزه سلامت، خدمات آموزش در حوزه‌های مهارت زندگی و پیش از ازدواج، خدمات تخصصی در حوزه‌های طلاق و ارتقا سطح سلامت روان فردی، خدمات لازم را دریافت کردند.

وی به آموزش پیش از ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: با هدف ارتقا توانمندی‌های فردی در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق، ارتقا احساس رضایت از زندگی خانوادگی و ارتقا مهارت‌ها در جهت تقویت و ثبات خانواده، 88 هزار نفر از جوانان در آستانه ازدواج، سال گذشته در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی شرکت کردند و بیش از 174 هزار نفر در برنامه آموزش زندگی خانواده با هدف افزایش رضایتمندی و افزایش پایداری خانواده خدمات لازم را دریافت نموده‌اند.

بریمانی مهارت زندگی و حل مسئله را جهت ارتباط مؤثر بسیار مهم دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از 37 هزار نفر از سراسر استان 10 مهارت زندگی شامل مهارت خود آگاهی، مهارت‌های ارتباطی، مهارت تصمیم گیری، مهارت حل مسئله، مهارت مقابله با استرس، مهارت تفکر خلاق، مهارت تفکر نقادانه، مهارت کنترل خشم، مهارت همدلی و مهارت مدیریت هیجانی را فرا گرفتند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: در راستای اجرای طرح بهبود در روابط زوجین با هدف کمک به ازدواج آگاهانه و تحکیم روابط خانواده به 658 نفر خدمات مشاوره‌ای و 7408 نفر آموزش ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد، 13198 زوج در مراکز مشاوره خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند و از این تعداد پرونده بیش از 24 درصد منجر به سازش شده است که عمده ترین دلایل طلاق عدم مسئولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بوده است.

مجید اسدی خبرنگار فجر شمال 


http://fajreshomal.ir/fa/News/21598/فعالیت-211-مرکز-مشاوره-غیردولتی-حضوری-در-مازندران
بستن   چاپ