یونسی رستمی:
فرهنگ عذرخواهی از مردم در رفتار مدیران و مسئولان نهادینه شود
دوشنبه 1 بهمن 1403 - 14:29:39
پایگاه خبری فجر شمال



به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، مهدی یونسی رستمی، استاندار مازندران با تاکید بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عذرخواهی در مدیران و مسئولان استان، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین اصولی که در جامعه باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گیرد، التزام به پاسخگویی در مقابل مردم و رسانه‌ها و پذیرفتن کاستی‌ها و عذرخواهی از مردم است.

وی افزود: تقویت و ترمیم اعتماد مردم نسبت به ساختار مدیریتی ارتباط مستقیمی با نوع رفتار و واکنش مدیران در مقابل کاستی‌ها و ضعف‌های موجود در بخش‌های مختلف دارد. در همین راستا نیز باید هر جایی که احساس شد، کاستی و نقصی در خدمت‌رسانی وجود دارد بابت آن از مردم عذرخواهی کرد.

یونسی رستمی بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی مردم به عنوان ولی‌نعمتان شناخته می‌شوند و دکتر پزشکیان نیز همواره تاکید کرده است که بدون هیچ عذر و توجیهی باید از مردم بابت مشکلاتی که ریشه در ضعف مدیریتی دارد عذرخواهی کنیم.


استاندار مازندران با اشاره به نیمه‌کاره ماندن صدها طرح عمرانی بزرگ و کوچک در مازندران، خاطرنشان کرد: طی 45 سال اخیر همواره این موضوع مشاهده شده که هر جایی مدیران توانمند و کارآمد به کار گرفته شدند، خدمات نظام و دولت‌ها شامل حال مردم شد و به پشتوانه عملکرد همین مدیران نیز امروز شاهد بسیاری از دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستیم. اما کاستی‌هایی هم وجود دارد که نمی‌توان منکر آن‌ها شد و بی‌تردید ریشه در ضعف‌های مدیریتی دارد. در بازدیدهایی که از طرح‌های مناطق مختلف استان دارم بارها دیده‌ام یک طرح عمرانی که می‌شد چندین سال پیش به بهره‌برداری برسد، سال‌ها به دلیل کم‌توجهی مدیران بر زمین ماند.

وی اظهار کرد: وقتی مردم شریف و نجیب ما در ازای یک دستور پیگیری برای گره‌گشایی از این طرح‌ها که حق مسلم آن‌هاست قدردانی می‌کنند، ما نیز باید شهامت پذیرش کم‌کاری‌های خودمان را داشته باشیم و از آن‌ها به خاطر این‌که حقوق‌‌شان ادا نشده است، عذرخواهی کنیم.



یونسی رستمی  با تاکید بر لزوم تقویت مطالبه‌گری حقوق مردم از سوی رسانه‌ها، ادامه داد: از اهالی رسانه استان هم انتظار می‌رود که با پاسخ خواستن از مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف درخواست‌های به حق مردم و کارهای بر زمین مانده استان را پی‌گیری کنند.


پایگاه خبری فجر شمال
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی 
پایان پیام

 


http://fajreshomal.ir/fa/News/31199/فرهنگ-عذرخواهی-از-مردم-در-رفتار-مدیران-و-مسئولان-نهادینه-شود
بستن   چاپ