شیفت حرم پاداش خدمت به محرومین است
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 00:09:28
|
|
«سهیل صالحی» در کلاس آموزشی توجیهی مسئولین کانونهای محلی و موضوعی خادمیاران رضوی شهرستان ساری که با محوریت کار در سامانه خادمیاری آستان قدس در سالن جلسات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران برگزار شد، گفت: فعالیت در حوزه خدمت به زائران امام رضا(علیهالسلام) برای رسیدن به مقام و جایگاه مادی نیست، بلکه هدف، ترویج و توسعه معارف الهی و ائمه اطهار(علیهمالسلام) در جامعه است. مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در خصوص عنوان خادمیار افتخاری حضرت رضا(علیهالسلام) تصریح کرد: خادمیار کسی است که رفتار و گفتارش رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد و رفتارش باعث شود فرهنگ محبت به ثامنالحجج(علیهالسلام) در جامعه گسترش یابد و حلقه ارتباط بین مردم و امام رضا (علیهالسلام) نزدیکتر شود.
وی بابیان اینکه خادمیاران در دو بخش محرومیتزدایی و فرهنگی به محرومان و نیازمندان خدمات ارائه میدهند، گفت: ما باید شکرگزار خدا در توفیق خدمت به امام رئوف باشیم و همه باید بهعنوان خادم امام رضا (ع) با توجه به تخصص و تعهدی که داریم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خدمت به جامعه تلاش کنیم.
صالحی ادامه داد: خدمت کردن برای اهلبیت (علیهمالسلام) مکان و زمان نمیشناسد و باید همیشه و در همه حال خود را خادم بدانیم.
وی بابیان اینکه خادمیاران رضوی بهپاس خدمتی که در محل زندگی و کار خود به محرومین ارائه میدهند با تعریف شیفت حرم از سوی آستان قدس رضوی مورد تشویق قرار میگیرند درواقع پاداش خدمت به محرومین، خدمت در محضر مبارک امام رضا(ع) است، افزود: خادمیاران رضوی باید هفتهای 6ساعت به نیت امام مهربانیها حضرت رضا(علیهالسلام) به محرومین خدمت کنند و در سامانه خادمیاری ثبت گزارش داشته باشند.
صالحی در بخش دوم سخنانش ضمن تشریح سامانه خادمیاری آستان قدس و اینکه تمامی روند حوزه خادمیاری از طریق این سامانه در حال برگزاری است، گفت: هر خادمیار در بدو مراجعه به این سامانه باید اطلاعات هویتی خود را بارگذاری و سپس تایید کند.
وی ادامه داد: هر خادمیار باید عرصه و مصداق خدمتی در این سامانه انتخاب کند. صالحی همچنین در خصوص کارنامه خدمتی خادمیاران، رزرو خدمت توسط مسئولین کانونهای محلی و برخی از کانونهای موضوعی، اهمیت گزارشنویسی و چگونگی ثبت گزارش در سامانه، بهرهمندی از آموزشها و شرکت در آزمونهای آستان قدس نکاتی را بیان کرد. وی بابیان اینکه کانونهای خادمیاری باهدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی و اهلبیت (علیهمالسلام)، شناسایی ظرفیتهای هر استان و شهرستانها در محلات مختلف، شناسایی اقشار آسیبپذیر جامعه، امدادرسانی و کمک به مستمندان با مشارکت خادمیاران رضوی تشکیلشده، گفت: استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی در زمینههای مختلف با توجه به تخصص آنان برای تحقق مأموریتهای محوله آستان قدس رضوی، رصد نیاز محرومان در اطراف کانون و وصل کردن خادمیاران به نیازمندان از وظایف اصلی خادمیاران محلهای است.
به گفته صالحی انجام اقدامات عمومی با هماهنگی رابط شهرستان و نیز استفاده از توان خادمیاران عمومی از دیگر وظایف مسئولان کانونهای محلهای است. وی بابیان اینکه تائید خدمت خادمیاران عضو کانون (عضو سامانه)، طراحی و اجرای برنامههای عملیاتی تخصصی علاوه بر خدمتهای مندرج در سامانه، تبلیغ و ترویج موضوع خادمیار در مجموعههای تخصصی مرتبط با کانون موضوعی از وظایف اصلی مسئولین این کانون محسوب میشود. صالحی در بخشهای پایانی این نشست آموزشی توجیهی با تأکید بر اینکه خادمیاران باید در آموزش غیرحضوری سامانهای شرکت کنند و در بخش ثبت گزارش سامانه فعالیت نمایند تا ارزیابیها صورت گیرد که در غیر این صورت ارزیابی خادمیار منفی خواهد بود، گفت: سه هزار و 436نفر از مردم شریف ساری با ورود به سامانه خادمیاری آستان قدس بهعنوان خادمیار رضوی نامنویسی کردند که انتظار داریم علاوه بر ارائه خدمات شایسته به نیت امام رئوف (علیهالسلام)، ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری نیز در دستور کار این خادمیاران باشد. وی افزود: خادمیارانی که در عرصه خدمتی خود فعالیت ندارند و همچنین ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری موردتوجه این افراد نیست بهزودی تعیین وضعیت خواهند شد.
http://fajreshomal.ir/fa/News/5165/شیفت-حرم-پاداش-خدمت-به-محرومین-است
|