مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران: شفافیت نقطه عطفی در ارتقای سلامت اداری و رضایت مردم را به دنبال دارد
پنجشنبه 3 مهر 1399 - 07:50:36

اولین جلسه شورای اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور مدیر کل، معاونین، روسای ادارات ستادی و شهرستانها به صورت وبینار برگزار شد.

مجید اسدی خبرنگار فجر شمال :کامران اصغری مدیر کل  در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل که به صورت وبینار برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس طی سخنانی اظهار کرد: ادامه دادن راه شهدا و ایثارگران ضامن پیشرفت جامعه است و مردم ایران همیشه در مقابل ایثار و از خود گذشتگی این عزیزان سر تعظیم فرود آورده اند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت شفافیت در جامعه خاطر نشان کرد: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بخشنامه ای را درخصوص ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری به تمامی مدیران و کارکنان این مجموعه در سطح کشور ابلاغ نمودند که این بخشنامه نقطه عطفی در ارتقای سلامت اداری در جامعه خواهد بود.

اصغری با اشاره به رونمایی از سامانه‌های شفافیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این سامانه گام بزرگی در جهت تحقق این وعده بر می دارد.

وی تاکید کرد: وزیر کار معتقد است مدیران این وزارتخانه باید خود را در یک اتاق شیشه‌ای ببینند که همواره با نظارت مردمی و رسانه‌ای مواجه هستند تا علاوه بر افزایش بهره‌وری و بازدهی کاری زمینه فسادهای مختلف اداری و مدیریتی نیز از میان برداشته شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تقدیر از زحمات همه کارکنان در ارائه خدمات مطلوب به مردم شریف استان در زمان شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: اکثر اقدامات حمایتی دولت در زمان شیوع کرونا توسط مجموعه این وزارتخانه در سطح کشور ارائه گردیده و هنوز هم ادامه دارد، اما کارکنان خدوم این اداره کل در سطح استان با افتخار و بی وقفه مشغول انجام وظیفه و ارائه خدمت به مردم شریف استان بوده و هستند.

وی با تأکید بر ضرورت استقرار میز خدمت الکترونیکی در این اداره کل خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه جامع روابط کار، بیمه بیکاری، سامانه جامع هوشمند تعاون و... از اقدامات مهم این وزارتخانه در سطح کشور می باشد که انجام خدمت و نظارت و پیگیری های لازم جهت ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه هدف از طریق این سامانه ها علی رغم همه مشکلات ابتدای کار مورد تأکید است.

اصغری ادامه داد: برگزاری جلسات و کلاس های آموزشی به صورت وبینار و مجازی نیز در همه حوزه ها علی الخصوص برای تعاونگران باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول با تأکید بر ضرورت دقت و تسریع در پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بیان کرد: با همکاری همه مسئولین تا کنون موفق به پرداخت بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سطح استان شده این و جایگاه خوبی را در سطح کشور از لحاظ پرداخت داریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی تأکید کرد: هدف پول پاشی در استان را نداریم و انتظار داریم که در معرفی طرح ها کیفیت و میزان اشتغالزایی آن مورد توجه قرار گیرد تا از انحراف آن جلوگیری شود.

وی تأسیس مراکز مشاوره کارآفرینی و مراکز نوآوری توسعه تعاون را در سطح شهرستانها ضروری دانست و افزود: ترویج فرهنگ کارآفرینی و تعاون در استان بویژه در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار ضروریست و همه کارکنان باید در راستای این مهم تلاش مضاعفی انجام دهند چرا که ترویج این موارد به تحقق جهش تولید کمک شایانی خواهد کرد.

اصغری با تأکید بر ضرورت توسعه بخش تعاون، تشکیل تعاونی های توسعه عمران شهرستانی و توجه به طرح روستا تعاون بیان کرد: ادارات شهرستانی ضمن توجه ویژه و پیگیری این موارد باید از ظرفیت بانک توسعه تعاون برای توسعه این بخش مهم در سطح استان استفاده نمایند.

این مسئول با اشاره به بخش تخصصی روابط کار و تقدیر از زحمات بی شائبه همکاران این حوزه خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در این حوزه باید تحت سامانه جامع روابط کار صورت پذیرد.

وی افزود: توجه ویژه به صدور آراء سازشی، دقت و تسریع در رسیدگی ها و صدور آراء طبق آیین دادرسی کار همواره مورد تأکید می باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر ضرورت توجه و ارائه گزارش بموقع در بحث واحدهای مشکل دار تصریح کرد: همکاران باید توجه داشته باشند قبل از اینکه واحدی دچار مشکل شود باید مورد حمایت قرار گیرد چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.


http://fajreshomal.ir/fa/News/7767/مدیر-کل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-مازندران-شفافیت-نقطه-عطفی-در-ارتقای-سلامت-اداری-و-رضایت-مردم-را-ب
بستن   چاپ