مجید اسدی خبرنگارفجر شمال :سعدالله وطنخواه در گفتوگو با خبرنگار
ما در خصوص آخرین پروژههای عمرانی و طرحهای توسعه در فرودگاههای سهگانه
مازندران، گفت: طی دو - سه سال اخیر نزدیک به 200 میلیارد تومان بابت طرح
توسعه فرودگاه ساری هزینه شده است.
وی افزود: این اقدامات در راستای رفع موانع پروازی، تملک اراضی، چند پروژه اجرایی نظیر توسعه ترمینال و سایر اقدامات بوده است.
مدیرکل فرودگاههای مازندران خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته به جهت نداشتن
دستگاههای کمک ناوبری، پروازهای کمی از فرودگاههای استان صورت میگرفت
که امیدواریم با نصب این دستگاه، این مشکلات مرتفع شود.
وطنخواه ادامه داد: الآن در فرودگاه ساری بابت طرح توسعه نیازی به بودجه
نداریم و اگر دشت ناز ساری مقداری زمین به فرودگاه بابت اجرای طرح توسعه
دهد تا این طرحها را اجرایی کنیم تا سالهای سال مشکلی نخواهیم داشت.
وی بیان کرد: خوشبختانه با اعتباراتی که در اختیار ما گذاشته شد عمده پروژههای ما در دست انجام است.
مدیرکل فرودگاههای مازندران در خصوص میزان پروازهای در حال انجام از
فرودگاه ساری عنوان کرد: خوشبختانه پروازهای ما به حالت اول برگشته است و
تعداد پروازهای ما خوب است و روز به روز نیز بهتر خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اضافه شدن دو پرواز در هفته به مقصد مشهد از فرودگاه
ساری طی هفته گذشته، تصریح کرد: از ابتدای آذرماه، پروازها به مقصد کیش،
از دو پرواز به 6 پرواز در هفته افزایش خواهد یافت.
وطنخواه اعلام کرد: در حال حاضر محدودیتی در پروازها نداریم و بر اساس
اعلام وزارتخانه بابت کرونا برای سفرها که میزان دو سوم از کل ظرفیت
هواپیما است در حال انجام است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش ظرفیت پروازها تاثیری روی قیمت بلیط
پروازها داشته است یا خیر، گفت: برای نرخ بلیط یک قیمت کف و قیمت سقف برای
شرکتها از قبل در نظر گرفته شده است که فعلا بر همان اساس در حال اجرا است
و درواقع شرکتها، نرخ بلیطها را بر اساس تعرفه گران نکردهاند اما به
سمت سقف بیشتر رفته است تا کف قیمتی و فعلا با وجود درخواست افزایش قیمت
اما هنوز مصوبهای صادر نشده است.
مدیرکل فرودگاههای مازندران در خصوص وضعیت پروازها و طرح توسعه در دو
فرودگاه نوشهر و رامسر، توضیح داد: در این دو فرودگاه نیز وضعیت پروازها
نسبتا خوب است و به روال گذشته خود بازگشته است.
وطنخواه اضافه کرد: ممکن است گاها به دلیل کمبود مسافر برخی از پروازها را باطل کنند اما در مجموع اوضاع بهبود پیدا کرده است.
وی گفت: در فرودگاه رامسر پس از بهرهبرداری از باند جدید، تعداد پروازها
به نسبت گذشته افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر هواپیماهای بزرگتر در
این فرودگاه، امکان نشست و برخاست پیدا کردهاند.
مدیرکل فرودگاههای مازندران متذکر شد: در فرودگاه رامسر برنامه توسعه
ترمینال داریم که در هفته آینده بنا است مناقصه برگزار کنیم و نیاز به
اجرای طرح توسعه در این فرودگاه وجود دارد و تاکنون در تامین اعتبار مشکلی
نداشتهایم.
وطنخواه در خصوص وضعیت سن هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی در مازندران و
میزان نیاز به نوسازی ناوگان پروازی، پاسخ داد: در حال حاضر یک هواپیمای
خاص در یک شرکت مشغول پرواز نیست و پروازها با هواپیماهای مختلف در گردش
است؛ از سویی دیگر سن متوسط هواپیماها زیاد بالا نیست و سازمان هواپیمایی
کشور نیز بر اساس اعلام وزارتخانه در حال کنترل هواپیماها در شرکتهای
هواپیمایی است.
وی یادآور شد: البته ناوگان بدنبال افزایش هواپیماها در شرکتها است و در
خواستهایی از سوی شرکتها برای خرید هواپیماهای جدید داشتیم.
http://fajreshomal.ir/fa/News/9127/مدیرکل-فرودگاههای-مازندران-در-گفتوگو-با-بلاغ-متوسط-سن-هواپیماها-در-مازندران-بالا-نیستهزینه-200-م