بزرگنمایی:
مجید اسدی خبرنگار فجر شمال :اعضای هیئت رئیسه نمایندگان اولین مجلس دانشآموزی استانی و شهرستانی مازندران امروز در مراسم تحلیف سوگند یاد کردند.
امروز با حضور مدیرکل آموزش و
پرورش استان مازندران و به صورت ویدئوکنفرانسی اعضای هیئت رئیسه مجلس
دانشآموزی استانی و 12 مجلس شهرستانی در آیین تحلیف سوگند یاد کردند.
در مازندران، مجلس دانشآموزی در 11 شهرستان تشکیل شده است و منتخبان
مجلس شهرستانی به مجلس استان راه یافتهاند. 50 نماینده از دانشآموزان
دختر و 50 نماینده از دانشآموزان پسر در مجلس استانی حضور دارند.
اعضای هیأت رئیسه مجلس استان با برگزاری انتخابات و رأیگیری در گروه
محلس استانی که فضای مجازی شبکه شاد تشکیل شده است، انتخاب شدند. ابوالفضل
علینژاد و ستایش فلاحتی رؤسا، محمد محمدی و المیرا موسوی نائب رییس اول،
علی خلیلی و محنا خوبکار نائب رییس دوم، عرشیا کلانتری و کیمیا حسینی منشی،
مهدی اجواری و ستایش قنبری کارپرداز اولین دوره مجلس دانشآموزی پسران و
دختران استان هستند.
علیرضا سعدیپور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این آیین با اشاره
به اهمیت نقش جوانان به ویژه دانش آموزان در بیانیه گام دوم انقلاب و میزان
نقش آنان در تمدنسازی اسلامی گفت: «کلمه جوان 40 بار در این بیانیه تکرار
شده است که نشان از اهمیت توجه به ظرفیت این قشر در بهبود وضعیت علمی و
پژوهشی و زمینههایی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره دارد.»
او با یادآوری سیاست و رویکرد دانشآموز محوری در نظام تعلیم و تربیت،
تشکیل شوراهای دانشآموزی را گام بلند برای تحقق این هدف خواند که مجلس
دانشآموزی به عنوان عصاره آن میتواند برای دستیابی به این هدف کمک کند و
نظرات و مطالبات دانشآموزان را که تصمیمساز است، رسمیت بخشد.
سعدیپور به شعار هر دانشآموز یک نقش مؤثر اجتماعی اشاره کرد که
نمایندگان مجلس دانشآموزی ضمن آشنایی با مقولههای سیاسی، اجتماعی و
اقتثادی، ترویج و تمرین دموکراسی دینی و فرهنگ مشورت و گفتگو و تعامل با
دانشآموزان و مسئولان را تجربه میکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد که تمرین دموکراسی باید از مدرسه آغاز و نقشپذیری دانشآموزان در مدارس نمایان شود.
سعدیپور با اشاره به اینکه به هیئت رئیسه مجلس دانشآموزی ابلاغ مشاوره
داده شده از روسای ادارههای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق خواست که
به نمایندگان مجلس شهرستانی نیز به عنوان مشاور ابلاغ دهند و رؤسای مجلس
دانشآموزی دختران و پسران در جلسات شورای آموزش و پرورش و شورای
برنامهریزی حضور داشته باشند.
او تأکید کرد که رؤسای ادارههای آموزشوپرورش از ایده و نظر اعضای مجلس دانشآموزی بهره برند.
ابوالفضل علینژاد رییس مجلس دانشآموزی پسران استان در این آیین گفت:
«ما نمایندگان مجلس دانشآموزی استان مازندران میکوشیم با شعار «هر
دانشآموز یک نقش اجتماعی» در گام دوم انقلاب و بر اساس ساحتهای ششگانهی
سند تحول بنیادین به وظایف خود در قبال دانشآموزان جامه عمل بپوشانیم.»
او از جمله تکالیفی که به عهده دارند را ارائه راهکار برای ارتقای
فعالیتهای اموزشی و تربیتی، بکارگیری فناوریهای نوین، ارائه طرح
وپیشنهاد پیرامون مسائل دانشآموزی، مقررات تحصیلی، فعالیتهای فوق برنامه
و غنیسازی آنها، ارائه راهکارهای تقویت جنبههای دینی، اخلاقی، علمی،
فرهنگی و اجتماعی، بحث در زمینه انتخاب رشته، کار و آینده تحصیلی
دانشآموزان ، ارائه راهکار مناسب برای تقویت هویت اسلامی دینی برشمرد که
با ارتباط و تبادل تجربیات با اعضا مجلس ناحیه، استان و کشور پیگیری خواهد
شد.
«من بعنوان عضو هیات رئیسه مجلس دانش آموزی به قرآن مجید سوگند یاد می
کنم که در چارچوب آئین نامههای مجلس دانشآموزی گام بردارم و در برابر
نمایندگان متعهد میشوم که در انجام وظایف و مسئولیت هایی که از سوی ایشان
به عهده اینجانب گذاشته شده است از هیچ کوششی دریغ نورزم.
با همنسلان دانش آموزم پیمان میبندم که با بهرهگیری از تفکر و اندیشه
پویای ایشان حداکثر توان خویش را در ارائه مشورتهای راهگشا و موثر به وزارت
آموزش و پرورش به کار گیرم تا نقشی هرچند کوچک در توسعه و اعتلای ایران
عزیز داشته باشم.»