آخرین مطالب

جشن آیین آغاز تحصیل دانشجویان نو ورود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران علم، فناوری و بازی

جشن آیین آغاز تحصیل دانشجویان نو ورود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران

  بزرگنمایی:
جشن آیین آغاز تحصیل دانشجویان نو ورود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران با حضور جمع کثیری از دانشجویان ورودی جدید:برگزار شد.

جشن آیین آغاز تحصیل دانشجویان نو ورود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران با حضور جمع کثیری از دانشجویان ورودی جدید برگزار شد.


      به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، جشن آیین آغاز تحصیل دانشجویان نو ورود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران با حضور مسوولان، دانشجویان و جمعی از خانواده‌های‌شان در روز دوشنبه 24 مهر 1402 در سالن ورزشی حضرت قایم(عج) پردیس برگزار شد.

     حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در این مراسم، ضمن خیرمقدم به دانشجویان نو ورود، به بیان نکات مهم و اساسی در آغاز مسیر حرکت این دانشجویان در شاه‌راه دست‌یابی به قله‌های رفیع دانش پرداخت.

متن کامل سخنان دکتر علی‌نژاد را در زیر مشاهده می‌کنید:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

       مایه خرسندی و شعف بنده است که امروز در جمع شما دانشجویان عزیز نو ورود دانشگاه مازندران حضور دارم. یکی از زیباترین روزهای دانشگاه، حضور دانشجویان جدید در محیط و فضای دانشگاه است. چهره‌هایی بشاش و پرامید که شادابی را در محیط دانشگاه دوچندان می‌نمایند. پیوندتان با خانواده دانشگاه مازندران را گرامی می‌دارم و آرزومندم در طی 4 سال تحصیل در این دانشگاه، علاوه بر کسب علم و دانش، درس‌های زندگی، تجربه‌های ناب و خاطرات خوبی را برای خود ثبت نمایید.

      دانشگاه مازندران بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان مازندران است که دارای قدمتی بیش از نیم قرن است و انتخاب این دانشگاه به عنوان یکی از اولویت‌های انتخابی شما، قطعا براساس توجه شما به اعتبار و درجه علمی این مرکز آموزش عالی بوده است. دانشگاه مازندران در بسیاری از رشته‌ها در سطح کشور مطرح و نمونه است و متقاضیان بسیاری تمایل دارند حتی به عنوان مهمان، به‌صورت موقت در این دانشگاه تحصیل کنند و از محیط علمی و استادان آن بهره‌مند شوند.

       مایه مباهات است که به عنوان عضوی از خانواده دانشگاه مازندران به اطلاع شما برسانم که دانشگاه مازندران از ابتدای استقرار تاکنون، تحولات چشم‌گیر بسیاری را به خود دیده و با تلاش و همت همه دانشگاهیان، رشد و توسعه قابل وجهی یافته است. تفکیک دانشکده‌های فنی و مهندسی بابل و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و ارتقای‌شان به دانشگاه، نشان‌دهنده ظرفیت این دانشگاه بوده است. هم‌چنین ایجاد دانشکده دامپزشکی در آمل و ارتقای آن به دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین، از دیگر تحولاتی بوده که طی سال‌های اخیر در بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان به عنوان دانشگاه مادر و پرورش‌دهنده اتفاق افتاد و این مساله، تاکیدی بر نقش محوری این دانشگاه در گسترش علم و دانش در استان مازندران است.

      در حال حاضر در دانشگاه مازندران، 12 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در13 دانشکده به تحصیل مشغولند و 410 عضو هیات علمی با مرتبه‌های استادی، دانشیاری، استادیاری و در برخی رشته‌های محدود، مربی، به آموزش و هدایت دانشجویان می‌پردازند. هم‌چنین در سال تحصیلی جدید، 2713 دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

      استادان دانشگاه مازندران از بهترین اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور هستند که هر ساله سهم قابل توجهی از برترین‌های دو درصد و یک درصد علمی کشور را به خود اختصاص می‌دهند. یافته‌های علمی و پژوهشی در قالب مقاله‌های پر استناد، طرح‌های کاربردی، ابداعات و اختراعات، کتاب و ... دست‌آوردهای درخشانی هستند که افتخارات ملی و جهانی را برای‌مان رقم می‌زنند.

      استان مازندران دارای 5 دانشگاه دولتی است و دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد، پیام نور، جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای نیز به فعالیت مشغول هستند. شما جزو آن گروه از دانشجویانی هستید که در یک دانشگاه دولتی پذیرفته شده‌اید و "خوب درس خواندن" شما تنها راه قدردانی از این فرصتی است که در اختیارتان گذاشته شده است؛ اگر بر اساس اعتبار، دانشگاه مازندران را انتخاب کرده‌اید، حالا نوبت شماست که نه تنها با حفظ این اعتبار، بلکه با انجام فعالیتهای علمی، پژوهشی و رعایت هنجارهای دانشجویی بر آن بیافزایید و امیدوارم به لحظاتی که حضور استوار و پرقوت شما در محافل و مجامع عمومی، نشان‌دهنده جایگاه علمی و فرهنگی دانشگاه برتر و معتبر مازندران باشد. آزمایشگاه‌های تخصصی، کارگاه‌های مدرن، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد با صدها جلد کتاب مختلف به زبان فارسی و لاتین و اینترنت پرسرعت از جمله امکاناتی است که می‌توانید با استفاده از آنها در کسب علم و دانش روز استفاده نمایید.

       از هم اکنون برنامه‌ریزی نمایید تا دوره کارشناسی را در مدت قانونی هشت نیم‌سال به اتمام برسانید و با توجه به دوره‌های موفق مهارتی چون کواپ و کهاد، نسبت به کسب مهارت و یادگیری فنون مرتبط با رشته تحصیلی‌تان کوشا باشید. شما می‌توانید بلافاصله در صورت داشتن دانش کافی و مهارت لازم با اعتماد به نفس وارد بازار کار شوید و در صورت علاقه نیز به ادامه تحصیل بپردازید.

        امروز دانشگاه‌ها از مراحل کلاسیک و صرفا آموزشی خارج شده و در حال حاضر باید برای عقب‌نماندن از قافله پیشرفت برای رسیدن به دانشگاه نسل چهارم تلاش نماییم. در دانشگاه‌های نسل چهارم که ماهیتی کارآفرین، فرصت‌ساز، خلاق و پیشرو دارند، دانشگاه‌ها در حل مشکلات اجتماعی نقش موثری ایفا می‌کنند. دانشگاه‌های نسل چهارم از یک‌سو تاثیر قابل توجهی بر محیط و توسعه محلی و منطقه‌ای دارند و از سوی دیگر موجبات تحول و توسعه خود را فراهم می‌کنند و در واقع فراتر از آموزش، پژوهش و کارآفرینی ایجادکننده و فرصت ساز توسعه محلی و منطقه‌ای هستند.

       شما از محیط دبیرستان وارد محیط بزرگتری به نام دانشگاه شده‌اید و در اجتماع بزرگ‌تر، خواه ناخواه تعاملات بیشتری با افراد مختلف از جمله همکلاسی‌ها، استادان و کارکنان خواهید داشت. بنابراین برای برقراری ارتباط موثر و موفق سعی نمایید خوش‌بینی، سعه صدر، شکرگزاری و مثبت‌اندیشی را در خود نهادینه سازید. محیط دانشگاه با دبیرستان متفاوت است؛ فضای بزرگ‌تر و دایره ارتباطات گسترده‌تر از سویی، هم فرصت و هم تهدید است؛ این شما هستید که باید از این شرایط استفاده مفید داشته باشید. در کنار درس خواندن، مطالعه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی را در برنامه خود بگنجانید، از دانشجوی آگاه انتظار می‌رود از مسایل داخلی و فشارهای خارجی و بین‌المللی مطلع باشد؛ دنیای آینده، دنیای پیچیده‌تری خواهد بود و برای این‌که شهروند خوبی برای جامعه و جهان باشید، باید از اطلاعات بالایی برخوردار باشید تا بتوانید با قدرت تجزیه و تحلیل نسبت به حفظ تمامیت ارضی کشور و دسیسه‌هایی که دشمنان همواره برای ضربه‌زدن به امنیت‌مان برنامه‌ریزی می‌نمایند با غیرت و شجاعت برخورد نمایید.

       حضور در تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی، اردوهای علمی  فرهنگی و جهادی و بسیاری فعالیت‌های نظام‌مند و مورد پشتیبانی دیگر در دانشگاه، فرصتی برای ظهور و بروز استعدادهای متفاوت شماست و وجود امکانات مختلف برای غنی‌سازی اوقات فراغت از جمله سالن‌های متعدد ورزشی، زمین‌های چمن و دسترسی به نوار ساحلی از جمله فضاهای رفاهی در دانشگاه معین استان است.

       دوستی‌های دوره دانشجویی، سرمایه عمر محسوب می‌شوند و توصیه پدرانه من به شما این است که با استادان و کارکنان دانشگاه با کمال احترام برخورد کنید؛ ما پیرو آیین و مذهبی هستیم که امیرالمومنین علی(ع) فرمود "من علّمنى حرفا فقد صیرنى عبدا"؛ بنابراین در کنار یادگیری درس‌های‌تان قوانین و آیین‌نامه‌های دانشجویی مربوط به دوره تحصیل خود را نیز مطالعه نمایید تا علاوه بر آگاهی بر حقوق‌تان، از قوانین مصوب وزارت علوم و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز مطلع گردید. کارشناسان دانشکده‌ها و به‌ویژه کارشناسان آموزشی از فعال‌ترین کارشناسان دانشگاه هستند که همواره با صبر و حوصله سعی در پاسخ‌گویی به شما و رفع مسایل و مشکلات شما دارند بنابراین باید توقع‌تان را در طی تحصیل در چارچوب قوانین و مقررات تعریف کنید.

      در بیرون از دانشگاه آبروی ما باشید؛ هم‌اکنون در بین مدیران سطح بالا و مقامات عالی‌رتبه کشور، دانش‌آموختگان دانشگاه مازندران فراوانند و بدان افتخار می‌کنند، شما هم با تلاش و ممارست در این فضای رقابتی دانشگاهی، بر این اعتبار بیافزایید. من و کلیه دانشگاهیان با هدف یاری‌رسانی و مشارکت به شما دانشجویان عزیز در امور، همواره درکنار شما هستیم. ورود شما دانشجویان را به دانشگاه مازندران تبریک می‌گویم؛ امیدوارم بتوانید بهره ببرید و علم‌آموزی کنید تا در آینده شاهد حضور موثر شما در جامعه باشیم.


دانشجویان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، در ارتقای سطح علمی و معنوی خود بکوشند

       حجت‌الاسلام دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حضور دانشجویان نو ورود در دانشگاه را به طلوع تازه خورشید و نسیم زیبای بهاری تشبیه کرد و گفت: حضور دانشجویان باعث خیر و برکت فراوان برای دانشگاه خواهد بود.

       دکتر حسینی با تاکید بر نتایج یک پژوهش علمی در کشور با عنوان شناسایی مهنای زندگی در دانشجویان، به عوامل معنادهنده به زندگی دانشجویان اشاره کرد و افزود: داشتن هدف متعالی، موفقیت در تحصیل، انسان‌دوستی و تلاش در جهت محبت و خدمت به انسان‌های دیگر، عشق و دوستان، از مهم‌ترین عوامل معنابخشی زندگی دانشجویان است.

      مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان به دانشجویان توصیه کرد تا در این مسیر از تجربیات خانواده و اساتید خود استفاده کنند.


دانشجویان با حضور در فعالیت‌های مختلف علمی و فرهنگی و کسب تجربه، به مدیران کارآمد بدل می‌شوند

       دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز به‌عنوان میزبان اصلی مراسم، ضمن خیرمقدم به دانشجویان نو ورود و تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت فلسطین در غزه، از کلیه عوامل شرکت‌کننده در روند استقبال و ثبت‌نام از دانشجویان نو ورود دانشگاه تقدیر کرد.

     دکتر علویان با اشاره به فعالیت‌های مختلف دانشجویان در حوزه‌های متنوع علمی و فرهنگی، از آمادگی معاونت فرهنگی در پذیرش دانشجویان برای عضویت در تشکل‌ها، انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویی خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا دانشجویان با حضور در فعالیت‌های مختلف علمی و فرهنگی و کسب تجربه، به مدیران کارآمد بدل ‌شوند.

       یادآور می‌شود: استندآپ کمدی توسط مجید افشاری، اجرای موسیقی مازندرانی زنده توسط گروه ماهتو نوا(استاد کمال محمدی)، برگزاری مسابقه، تحویل پرچم دانشگاه توسط نماینده فارغ‌التحصیلان سال 1402 به دانشجویان نو ورود و تجلیل از برترین‌های آزمون سراسری 1402 راه‌یافته به دانشگاه مازندران، از دیگر برنامه‌های جذاب و متنوع این مراسم باشکوه بود. هم‌چنین دانشجویان نو ورود، امروز ناهار خود را میهمان دانشگاه مازندران بودند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پنجم اردیبهشت ماه بمناسبت هفته کارگر و قشر بسیج کارگری

رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

دکتر نوروزی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در مازندران: آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان سیمرغ با امام جمعه محترم شهرستان سیمرغ

دستگاه‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب پای کار باشند

برگزاری پنجشنبه های شهدایی در مازندران و16 استان کشور

اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

رییس کل دادگستری مازندران برگزاری دادگاه های برخط و الکترونیک را گامی مهم برای شفاف سازی امور با مردم بیان کرد.

- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

دکتر یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است

حضور پر رنگ رحمتی بهمنانی فرماندار در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان سیمرغی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

ابتکار جالب امام جمعه بابلسر در نمایش اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح شهرستان بابلسر

دیدار رئیس اداره بهزیستی سیمرغ با فرمانده سپاه در روز پاسدار در روز گرامی‌داشت تاسیس سپاه پاسداران،

حجت الاسلام شریف تبار با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نور در حوزه عفاف و حجاب گفت: اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است.

فعالیت 95 آشپزخانه اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان در بهشهر

پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر مازندران به مناسبت سالروزتاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز تشکیل سپاه انقلاب اسلامی روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ،

‍پیام تبریک فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت

پیام تبریک فرماندار و امام‌جمعه سیمرغ بمناسبت هفته سلامت روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

متن پیام جناب سرهنگ حسن پورقربان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سیمرغ به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در ساری برگزار شد

باید مشکلات به مسئله تبدیل شوند

احصای نظام مسائل استان و شناسایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی

نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت حیات» ویژه دانشجویان در دانشگاه مازندران

سومین نشست کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران برگزار شد

مسئولان دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی جدی قاطع برخورد کنند

جانبازان عزیز با اقتدا به ابالفضل العباس (ع) علمدار کربلا، در راه دین از جان مایه گذاشتند

زنجیره انسانی سیمرغی‌ها در سواحل مازندران

تجمع مردمی برای حمایت و قدردانی از سپاه در ساحل بابلسر

حضور دانشگاه مازندران در رویداد بین‌المللی زبان چینی به میزبانی دانشگاه تربیت معلم چین

اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است

برگزاری گفتمان سازی برای ایجاد بستر مردمی شدن هنر انقلاب در سطح استان مازندران

نقشه مهندسی فرهنگی استان، با نگاه به اسناد بالادستی، قوانین مربوطه و فرهنگ بومی محلی در حال تدوین است

نشست هم‌اندیشی دبیران مناطق ده‌گانه و مدیران روابط عمومی منطقه دو کشور در دانشگاه مازندران برگزار شد

نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های مازندران برگزار شد

برگزاری جشن گلریزان با عنوان « دست های ماندگار» در نوشهر

اهدای کتاب، اهدای دانایی

پویش حمایت از عملیات غرورآفرین وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی در سواحل دریای مازندران

انتصاب مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران

آئین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان مازندران

تاکید رئیس کل دادگستری مازندران برلزوم حفظ کرامت انسانی در برخورد با مراجعان

تجمع مردم شهرستان سیمرغ در پی حمله ایران به خاک اسرائیل تجمع خودجوش مردم سیمرغ

فعالیت بیش از هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران