آخرین مطالب

فعالیت‌های جهاددانشگاهی مازندران در یک سال گذشته علم، فناوری و بازی - فرهنگی، هنری

فعالیت‌های جهاددانشگاهی مازندران در یک سال گذشته

  بزرگنمایی:
رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد مازندران با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی مازندران در یک سال گذشته گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که نیل به جایگاه رفیع علمی در این نهاد با اقدامات ابتکاری و انحصاری محقق شده است.



 
به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد مازندران، محمدرضا یوسفی‌مهر، رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد مازندران با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در یک سال گذشته گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که نیل به جایگاه رفیع علمی در این نهاد با اقدامات ابتکاری و انحصاری محقق شده است.
 
وی با بیان اینکه همگام با شکل‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت تحقق اهداف انقلاب فرهنگی در سال 1359 در دانشگاه مازندران تشکیل شد، اظهار کرد: این واحد فعالیت‌های خود را در راستای سیاست‌های تدوین شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشارکت در مدیریت دانشگاه‌ها شروع و پس از بازنگری انجام شده در وظایف، این نهاد به‌عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور به ارائه خدمت همت گمارد.
 
یوسفی‌مهر تصریح کرد: جهاد دانشگاهی واحد مازندران هم‌اکنون با چهار معاونت فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و پشتیبانی مشغول فعالیت در سطح استان مازندران است.
 
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش کوتاه‌مدت تنکابن در غرب استان از اقدامات برجسته معاونت آموزشی جهاد است که فعالیت خود را از آذرماه 1402 آغاز کرده است با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی کشوری و استانی از ابتدای سال 1402 تاکنون گفت: در همین بازه زمانی مجموعا 9 هزار و 56 دانشجوی فراگیر در جهاددانشگاهی مشغول به تحصیل شده‌اند.
 
رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد مازندران تعداد داوطلبان جهت شرکت در آزمون استخدامی را 31 هزار و 444 نفر اعلام کرد و افزود: طرح سرباز مهارت از دیگر اقدامات معاونت آموزشی جهاددانشگاهی مازندران است.
 
یوسفی‌مهر با گسترده توصیف کردن فعالیت‌های معاونت پژوهشی این نهاد گفت: حوزه اقدامات پژوهشی در چهار حوزه تولید محصول، طرح‌های پژوهشی، انتشار و مشاوره مقالات و کشاورزی معرفی می‌شود. گروه پژوهشی زیست فناوری تولید و فرآوری ریزجلبک در حوزه تولید توانسته با همکاری بخش خصوصی موفق به تولید 11 محصول فراسودمند با استفاده از ریزجلبک‌ها شود که یکی از نقاط قوت و بارز جهاددانشگاهی در کشور شناخته می‌شود.
 
رئیس جهاددانشگاهی مازندران با بیان اینکه در حوزه تجاری‌سازی محصول، سه سازمان بنیاد علوی، وزات علوم و آستان قدس رضوی جهت سرمایه‌گذاری تمایل به همکاری دارند به طرح‌های پژوهشی این واحد اشاره و اظهار کرد: ارسال طرح به ستاد فناوری ریاست جمهوری با عنوان «فرموله کردن غذای بچه تاس‌ماهی ایرانی با هدف بهبود عملکرد رشد و افزایش بازماندگی» از جمله طرح‌هایی است که اکنون در دست داوری قرار دارد.
 
این مسئول درباره طرح‌های در دست اقدام و پی‌گیری این واحد نیز بیان کرد: پی‌گیری راه‌اندازی تولید پایلوت کود زیستی با همکاری بخش خصوصی و پیگیری طرح توسعه زنجیره ارزش غذایی آبزیان با همکاری دانشگاه تربیت مدرس در حوزه اقتصاد دریامحور از جمله این طرح‌هاست.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی هم فعالیت‌های پژوهشی انجام شده است، اظهار کرد: کشت پاییزه گندم با وزن برداشت 100 تن، کشت کلزا با وزن برداشت 5 تن، سویا با وزن 3 تن و کشت بهاره برنج در مساحت 10 هکتار از جمله اقدامات معاونت پژوهش جهاددانشگاهی مازندران در زمینه کشاورزی است.
 
یوسفی‌مهر گفت: اجرای طرح پژوهشی با هدف بهبود کمی و کیفی پرورش مرغ بومی آرین در کشور با همکاری مرکز تحقیقات علوم دامی کشور توسط جهاددانشگاهی واحد مازندران در حال پیگیری است.
 
وی درباره بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف نیز تصریح کرد: تعداد دو هزار و 100 قرارداد ذخیره سلول‌های بنیادی خون بندناف از اردیبهشت‌ماه سال 1402 تاکنون به انجام رسید.
 
رئیس جهاد‌دانشگاهی مازندران با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی در این نهاد انقلابی یادآور شد: چاپ 48 عنوان کتاب دانشگاهی و قهرمانی تیم شهید دیالمه متشکل از دانشگاه‌های سطح استان در یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی کشور، به‌عنوان فعالیت‌های شاخص بخش فرهنگی جهاددانشگاهی مازندران است.
 
این مسئول برگزاری 75 رویداد فرهنگی در دانشگاه‌های استان مازندران را از دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی طی یک سال گذشته یاد کرد و گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اجرای طرح پژوهشی احصای تعیین‌کننده‌های آسیب‌های اجتماعی در استان و اجرای طرح پژوهشی تدوین اطلس فرهنگی و اجتماعی مازندران در این حوزه انجام شد.
 
وی با بیان اینکه دو خبرگزاری مطرح کشور «ایکنا» و «ایسنا» در زیرمجموعه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فعالیت دارند، یادآور شد: انتشار 1840 خبر قرآنی در خبرگزاری ایکنا مازندران و انتشار بیش از 4000 خبر در خبرگزاری ایسنا (دانشجویان ایران) در استان و همچنین کسب پنج مقام برتر در جشنواره‌های رسانه‌ای ملی و منطقه‌ای توسط خبرنگاران ایسنا و ایکنا از جمله دستاورد‌های این معاونت و واحد جها‌د‌دانشگاهی استان مازندران است.

گفتنی است که نهاد جهاد دانشگاهی  سابقه‌ای 44 ساله در رصد مسائل و چالش‌های کشور و حل آن با اعتماد به توان متخصصان داخلی و تولید فناوری‌های پیشرفته مورد نیاز دارد و امروز مردم ایران اسلامی، می‌توانند از دستاورد‌های آن در حوزه‌های پزشکی، مهندسی و کشاورزی تا ارائه آموزش‌های تخصصی و اقدامات فرهنگی بهره‌مند شوند.
در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ 23 خردادماه 1359 مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، ستاد مزبور در جلسه مورخ 16 مردادماه 1359 به‌منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی را به‌عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تأسیس کرد.

اساسنامه این نهاد در تاریخ 11 آذرماه 1365 مورد تجدیدنظر قرار گرفت و با حذف وظیفه مشارکت در اداره دانشگاه‌ها و تأکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به‌منظور اسلامی شدن دانشگاه‌ها به تصویب رسید.

در ادامه و بار دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنایت به شرایط جدید دانشگاه‌ها در تاریخ 22 آبان 69 مصوبه‌ای را به تصویب رساند که در آن جهاددانشگاهی به‌عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور معرفی شد. در این مصوبه دو وظیفه انجام تحقیقات علمی و فعالیت‌های فرهنگی همچنان به عهده این نهاد است.

بر مبنای این مصوبه، اساسنامه جدید جهاددانشگاهی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. در این اساسنامه آمده است که جهاددانشگاهی نهادی است عمومی و غیردولتی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دارای شخصیت مستقل و از لحاظ اداری، استخدامی و مالی تابع مقرراتی که در چارچوب اختیارات قانونی به تصویب هیئت‌امنای جهاددانشگاهی می‌ر‌سد.

پایگاه خبری فجر شمال 
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

رسانه‌ها در خط مقدم جنگ روایت ها و جنگ ترکیبی قرار دارند

رژیم صهیونیستی از افزایش قدرت مقاومت در وحشت است

دوره جدید آموزشی تئاتر ویژه مهرماه 1403 در دانشگاه مازندران

از شمال تا جنوب؛ روایت زیبایی های اقوام ایران زمین

جشن بیعتی تا همیشه ویژه سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) در ساری

قرعه کشی مسابقات آزاد طناب کشی در بابل برگزارشد

کسب رتبه نخست کشور توسط اوقاف مازندران در اخذ سند مالکیت و تثبیت رقبات موقوفات

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به‌مناسبت روز ملی سینما

دو واحد مسکن مددجویی در شهرستان کلاردشت به بهره برداری رسید

کلید خزینه‌های زمین در دست کشاورزان است

آزمون‌های جامع و ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر از 17 تا 26 شهریور در مازندران برگزار می شود

چهارمین همایش استانی «قرض نیکو» در استان مازندران برگزار شد

آفت دین بی‌نمازی است

اهمیت نگاه علمی و تخصصی از سوی هنرمندان برای تولید آثار فاخر خیابانی

اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر در سایه‌سار کنگره شهدای مازندران

حضور تیم‌های طناب کشی ایزدشهر در مسابقات کشوری طناب کشی

احیای باغ کیوی موقوفه فریدونی با یک میلیارد ریال اعتبار

برگزاری نشست هماهنگی بیست و نهمین یادواره شهدای دودانگه ساری

برگزاری چهارمین همایش «قرض نیکو» در مازندران

رایزنی ها برای حل مشکلات سوخت به کشاورزان انجام پذیرد

نتایج برترین‌های بخش ملی نمایش اشکواره فرهنگی -هنری حسینی

اخلاص، ستون محکم اقتدار است

«اشکواره حسینی» فرصت طلایی برای انتقال قیام عاشورا به آیندگان است

«اشکواره حسینی» سبب شد تا نسل جدید هنر خود را در معرفی اهل بیت (ع) بکار گیرند

محرم و صفر با همه آیین‌ها و مراسم‌هایش که مظهر محبت اهل بیت(ع) است، جای خود را به ربیع‌الاول می‌دهد

نگاهی بر نمایش «سهراب کشون»

نگاهی بر نمایش «آخرین درس زندگی» در رویان + عکس

صدور پیام مشترک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)

عزت و اقتدار کنونی کشور مرهون ایثارگری شهیدان

آیین عزاداری شهادت هشتمین اختر امامت در سیمرغ

اجرای سه نمایش در نخستین روز از آغاز کار بخش ملی نمایش خیابانی اشک‌واره حسینی + عکس

نشست هم‌اندیشی طرح حامی‌یابی در روستاهای بخش هزارجریب نکا از سوی کمیته امداد

عهدواره فعالان مردمی عرصه اربعین مازندران در بابل

آغاز به کار رقابت بخش ملی تئاتر هفتمین اشکواره فرهنگی-هنری حسینی در نور

یادواره شهدای والامقام روستای زیارکلا

امضاءتفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مازندران و دانشگاه امام حسین(ع)

زندان باید یک ندامتگاه و جایگاهی برای ایجاد تحول باشد

برگزاری کارگاه آموزشی غنی‌سازی روابط زوجین و حل مسئله در نکا

پیام مدیرکل ارشاد مازندران به‌مناسبت روز ملی صنعت چاپ

آیین تجلیل از کارمندان نمونه و بازنشستگان دانشگاه مازندران برگزار شد

هئیت داوران بخش ملی نمایش خیابانی هفتمین اشکواره فرهنگی -هنری حسینی معرفی شدند

نمایش کودکان عاشورایی در امامزاده ابراهیم آمل به به اجرا در آمد

قدر دانی امام جمعه سیمرغ از تلاش های موکب داران در داخل وکشور عراق

کارزار جبهه حسینی با جبهه یزیدی تمام‌شدنی نیست

نمایش میدانی «پرسه در نیاز» در امام‌زاده ابراهیم(ع) آمل

احداث ،تکمیل ، خرید و تعمیرات 483 واحد مسکن مددجویان مازندرانی

بر پایی هفتاد موکب در ایام پایان ماه صفر در مازندران

مرحوم آیت الله العظمی صالحی مازندرانی مرد جهاد و اجتهاد بود.

بهره مندی 247 دانش آموز و دانشجو ی سیمرغی از خدمات فرهنگی و آموزشی

افتتاح پروژه های بهداشت و درمان سیمرغ همزمان با هفته دولت