بزرگنمایی:
خبرنگار فجر شمال :سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران حفظ استادان و اعضای هیات علمی موجود
را از برنامههایش برای ایجاد تعادل میان دانشجویان و تعداد اعضای هیات
علمی و همچنین تناسب میان آموزش و پژوهش اعلام کرد.
حسین
کرمانیان که دیروز به عنوان سرپرست سکان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران را
در دست گرفت، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد اعضای هیات علمی این
دانشگاه را یکهزار و 500 نفر و آمار دانشجویان را هم 40 هزار نفر اعلام
کرد.
خبرنگار ما از کرمانیان در باره سهم مازندران از جذب یکهزار عضو
هیات علمی پرسید که در برنامه دانشگاه آزاد اسلامی کشور قرار دارد. خبر جذب
این تعداد استاد دانشگاه را بیژن رنجبر قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد
اسلامی کشور دیروز در جلسه معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در
ساری اعلام کرد.
کرمانیان در این مصاحبه اولویت هایش را تشریح کرد و گفت : باید
دانشگاههای نسل اول، دوم، سوم و چهارم به تفکیک در زمینه آموزش، پژوهش و
فناوری کیفیسازی شده و و در نهایت با تجمیع این موارد برای رفاه اجتماعی و
اقتصادی مردم گام برداریم.
وی با بیان اینکه اشتغال مشکل نخست کشور
است، افزود: برنامه باید به این شکل باشد که دانشجویان به ما اعتماد کنند و
ورودی دانشگاه آزاد جزو انتخاب نخست آنها باشد تا بتوانیم به کمک
دانشجویان و استادان و جذب استاد در راستای کیفی سازی دانشگاه نسل سوم و
چهارم عمل کنیم و راهی برای رفع مشکل اشتغال باز شود.
سرپرست دانشگاه
آزاد اسلامی مازندران با تاکید بر تقویت و کیفیسازی دانشگاه، گفت: برای
کمک به مسائل کشور، خروجیهای ما باید به داد مشکلات کشور برسد.
وی درباره ارتباط دانشگاه و جامعه هم گفت: ابتدا باید کمک کنیم آموزش
کیفیتر شود و نتیجه پژوهشها منجر به تجاریسازی شود و در این زمینه آنچه
در دنیا اتفاق میافتد را رصد میکنیم ضمن اینکه آنچه را داریم نباید از
دست دهیم.
کرمانیان افزود: یکی از مشکلات اشتغال کشور این است که به عنوان مثال،
کارخانه فرش و پتروشیمی راهاندازی میکنیم بعد میبینیم هزاران شغل در این
راستا تخریب میشود، برای رفع تهدید این مسائل باید به شکل علمی در
دانشگاه چارهاندیشی کنیم.
وی در باره برنامه اش برای مقابله با سرقت علمی بویژه در بحث
پایاننامههای دانشجویی، اظهار داشت: اخلاق علمی مساله مهمی است، وقتی
حضور دانشجو را رصد و ترغیب به حضور در کلاس و آزمایشگاه کنیم، نظارت
مستقیم بر رفتار دانشجو ایجاد می شود و استاد ارتباط تنگاتنگ با دانشجو می
گیرد و با نظارت، سرقت علمی هم کاهش مییابد.
کرمانیان افزود: اما اگر
فقط به فکر جذب دانشجو بدون نظارت باشیم و حضور دانشجو را در کنار خود حس
نکنیم، بدون درس خواندن، مدرک هم میگیرد و این را باید محو کنیم.": مجید اسدی