آخرین مطالب

قطعی برق، بیشترین انتقاد ثبت شده در سامانه سامد مازندران سیاست و جامعه

قطعی برق، بیشترین انتقاد ثبت شده در سامانه سامد مازندران

  بزرگنمایی:

بررسی آماری گزارش عملکردی ماه تیر سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در مازندران نشان می‌دهد که از مجموع 49 مورد انتقاد ثبت شده در این ماه توسط شهروندان، رتبه اول مربوط به قطعی برق بود و بیماری‌های خاص هم در جایگاه دوم قرار گرفت.

مجید اسدی خبرنگار فجر شمال :سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در مازندران گزارش عملکرد ماه تیر بر اساس تماس‌ها و مطالبات مردمی را منتشر کرد که طبق بررسی داده‌ها در بخش شکایت‌ها 24 مورد شکایت در تیر ماه ثبت شده که قطعی برق پس از تخلف در ساخت و سازها رتبه دوم را داشت.

تیر ماه و قطعی‌های برق در مازندران مانند سراسر کشور مشکلات زیادی را ایجاد  و اعتراضات گسترده مشترکان را در پی داشت. طبق بررسی‌های رسمی، چهاردهم تیر ماه امسال قطعی برق در بعضی مناطق شهرهای مازندران از جمله قائمشهر سه بار در روز اتفاق افتاد. البته خاموشی‌های ناگهانی و طولانی‌مدت برق در مناطق مختلف استان در این روز بر اساس گزارش هواشناسی، رکوردشکنی گرمای هوا بود.

بر اساس اعلام هوانشاسی مازندران برای نخستین بار در سال جاری دمای هوای استان از مرز 40 درجه فراتر رفت و در منطقه کوهستانی کیاسر در شهرستان ساری به 41 درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده بود.

مازندران 2 شرکت توزیع برق دارد که یکی در ساری و دیگری در نوشهر مستقر است. شرکت توزیع برق مازندران یک میلیون و 420 هزار مشترک دارد که از این تعداد 76 درصد مشترکان خانگی، 4.9 درصد عمومی و 5.1 درصد کشاورزی و هفت دهم درصد نیز مشترکان صنعتی هستند.

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران نیز به 628 هزار مشترک خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف که در برگیرنده 9 شهرستان گردشگر پذیر درغرب استان است ،خدمات ارائه می‌دهد.

در مجموع طی تیر ماه 431 تماس مستقیم مردمی از طریق سامانه سامد با مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی ثبت شد که 333 مورد آن برابر با 77 درصد ماهیت درخواستی داشت، 49 مورد انتقاد، 24 مورد شکایت، 17 مورد سوال، 2 مورد گزارش و 4 مورد هم تشکر و باقی آن موارد دیگر بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر تماس‌های برقرار شده که ماهیت درخواستی داشت، تقاضا برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای و وام بانکی استان بود، چرا که در تیر ماه مدیریت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، صندوق کارآفرینی امید، مدیریت امور شعب بانک ملی و صادرات استان مهمان سامانه سامد بودند. از بین 431 درخواست مردمی، 113 مورد مربوط به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای و وام بانکی بود.

موارد ثبت تماس از طریق سامانه سامد در تیرماه نشان می‌دهد که مانند ماه‌های گذشته شهرستان ساری به عنوان مرکز استان با 25 درصد از مجموعه موارد دریافتی دارای بیشترین تقاضای ثبت شده است و پس از آن به ترتیب شهرستان قائمشهر، با 15درصد، بابل با 11 درصد و نکا با هفت درصد تقاضای ثبت شده را داشتند.

این آمار نشان می‌دهد ارتباطات برقرار شده مردم با سامانه 111 در حقیقت شاخصی برای میزان شناخت مردم هر شهرستان نسبت به این سامانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت است، بنابراین آمار پایین موارد ثبتی در برخی از شهرستان‌ها که ناشی از پایین بودن تعاد تماس‌های دریافتی از این شهرستان است می‌تواند بیانگر این مقوله باشد که تلفن 111 در این شهرستان‌ها هنوز شناخته شده نیست و نیاز به همت مسئولان شهرستانی در تبلیغ و معرفی تلفن 111 و سامانه سامد دارد.

 

ارتقاء کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و تمرکززدایی در رسیدگی به مطالبات مردم از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه سامد است. بررسی میانگین مدت رسیدگی به موارد دریافتی توسط دستگاه‌های اجرایی در تیرماه نشان می‌دهد که با نرخ استاندارد این شاخص پاسخگویی که 10 روزه است فاصله زیادی داریم.

 بررسی آماری گزارش عملکردی ماه تیر سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در مازندران نشان می‌دهد که زمان رسیدگی به موارد دریافتی در بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان بسیار بالا است. یعنی موارد دریافتی در کارتابل مدیران دستگاه‌های اجرایی به مدت طولانی و بدون اقدام باقی می‌ماند. بر اساس بررسی داده‌های تیر ماه فرمانداری‌های رامسر و میاندورود به ترتیب با 160 و 148 روز بالاترین نرخ مدت زمان رسیدگی را به نام خود ثبت کردند.

همچنین فرمانداری نکا با 45روز، شهرداری بابل با 41 روز، شهرداری ساری با 36 روز، بنیاد مسکن مازندران با 34روز، صدا و سیمای مرکز مازندران با 31 روز، امور اقتصادی و دارایی با 20 روز بیشترین زمان رسیدگی را به ثبت رساندند.

بر اساس جدول مدت زمان رسیدگی به موارد دریافتی دستگاه‌های اجرایی از طریق سامانه سامد، بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز با 11 روز کمترین زمان رسیدگی را ثبت کرده است.

مرکز سامد به عنوان یک ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی برای دریافت شکایت‌ها، انتقادها، پیشنهادها و ایده‌های مردمی و رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌های زمانی و مالی فراهم کرده است.

یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی 111 است که مردم در هر نقطه از استان می‌توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح‌ها و ایده‌ها، شکایت و درخواست‌های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.

هدف از راه‌اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم از طریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، تمرکززدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره‌گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اخبار انتظامی استان مازندران در روز 4 آذر

دومین دوره طرح ملی «سریر» در استانداری مازندران اجرا شد

نشست کارگروه مولدسازی دارایی های دولت در ساری برگزار شد

دولت تعامل خوبی را بین صاحبان اقتصادی مازندران و بانک ها ایجاد کرده است

هشت مازندرانی به مرحله نهایی چهل‌وهفتمین مسابقات قرآن اوقاف راه پیدا کردند

توجه به مباحث تحولی در دستگاه تعلیم و تربیت یک ضرورت است

بهره‌مندی 302 نفر از خدمات مشاوره فردی و گروهی در چالوس

آخرین وضعیت جوی و متوسط دمای مازندران تا هفته آینده+ جدول

همایش تخصصی نقش زنان در دوران دفاع مقدس در بهشهر برگزار شد

افتتاح درمانگاه دندانپزشکی مهر شفای ایران در ساری

طباطبایی فیلسوف، دین‌شناس، عارف، اهل شهود، محقق و صاحب‌نظر در علوم و معارف مختلف اسلامی

اصلاح و ابهام زدایی از برخی قوانین در جهت توسعه شهری مازندران

میز خدمت سبب تسهیل در پیشبرد مسائل و رفع دغدغه های مردم

ایجاد مجتمع های تولیدی نان، افزایش تولید و کاهش صفوف نان را در پی خواهد داشت

توقیف خودروی حامل سیگار قاچاق

تفکر بسیج به کشورهای اروپایی و دانشگاه‌های دنبا صادر شد

بسیج مایه خشم دشمنان است

کشف و شناسایی هنرمندان متعهد و تقویت استعدادهای حوزه هنر و شعر

تحویل هشت سری جهیزیه بین زوجهای نیازمند بهشهری همزمان با هفته بسیج

برگزیدگان جشنواره «فتح خون» معرفی شدند

هفته بسیج به عنوان یکی از زیباترین و پرافتخارترین یادگاران معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی

خلاصه اخبار مهم مازندران در روز گذشته

اخبار انتظامی استان مازندران در روز 30 آبان

105 فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان میاندورود ایجاد شد

نقش بسیار مهم پدر و مادر و معلمان در ترویج فرهنگ مطالعه

آثار و اسناد شهدا به عنوان منابع هویت ساز،جمع آوری، تبیین و منعکس شود

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال/کندوان شنبه بازگشایی می‌شود

اجرای 185 عنوان برنامه های فرهنگی اجتماعی اقتصادی و عمرانی و ورزش در هفته بسیج

عطرافشانی گلزارشهدای دستکنده کلا همزمانبا هفته بسیج

پیام تبریک فرماندار سیمرغ بمناسبت هفته بسیج

بیانیه فرمانده سپاه شهرستان سیمرغ به مناسبت هفته بسیج مستضعفین

معرفی برترین‌های مسابقات قرآن نیروی پدافند هوایی ارتش

188 متسابق قرآنی در مسابقات قرآنی پدافند هوایی آجا به رقابت پرداختند

فعالان و حاملان قرآن باید جذابیت و محبوبیت داشته باشند

کتاب از بهترین سرمایه‌های انسان و عوامل رشد و پویایی یک جامعه است

فرماندار سیمرغ در این دیدار اظهار کرد: ترویج روحیه ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه یک ضرورت است

علت تعطیلی جایگاه سی ان جی شهرداری ساری چه بود؟

بسیج جهان اسلام افتخار ماست

تشریح برنامه‌های سپاه ناحیه‌ی نکا در هفته‌ی بسیج

توسعه فرهنگ بسیج موجب بیداری منطقه و دنیا شده است

نود و هشت میلیارد تومان وام حمایتی به مددجویان مازندرانی پرداخت شد

جان باختن 353 نفر در حوادث جاده‌ای مازندران

مهلت ارسال آثار تا 5 آذرماه تمدید شد

محکومیت سه میلیاردی قاچاقچی موتورسیکلت در تنکابن

مقام معظم رهبری نگذاشتند انقلاب ما دچار انحراف یا بازگشت شود

مردم ساری بیش از 17 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

ضرورت سیستم جامع در مدیریت پسماند

پیام تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت مادر گرانقدر شهیدان والامقام احمد و محمد یوسفی

تخصیص 230 میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های عمرانی بحران های طبیعی

مرکز مدیریت پسماند مازندران افتتاح شد