آخرین مطالب

اخبار انتظامی استان مازندران در بیست و نهم مهر ماه سیاست و جامعه

اخبار انتظامی استان مازندران در بیست و نهم مهر ماه

  بزرگنمایی:
مهم ترین اخبار انتظامی استان مازندران در بیست و نهم مهر ماه انتشار یافت.

به گزارش فجر شمال، از سوی خبرگزاری پلیس اخبار انتظامی استان مازندران  اعم اخبار بیست و نهم مهر ماه انتشار یافت.

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آبان 1403
سرهنگ «محمدرضا کریم پور» در تشریح این خبر، گفت: اعزام مشمولان  دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آبان 1403  راس ساعت 30 و 6 دقیقه صبح روز سه شنبه، یکم آبان ماه 1403 در 2 نقطه از استان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهید زارع شهرستان ساری واقع درکیلومتر2 جاده نکا در ساعت تعین شده به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.
سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر می بایستی در ساعت تعین شده برای اعزام به مراکز آموزشی به مجتمع نفریحی سیترا (پلاژحسینی) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کلیه مشمولان تخصیص داده شده به مراکز آموزش داخل استانی شامل مراکز آموزشی شهید ادیبی مرزن آباد چالوس- شهید قاسمیان شیرگاه و المهدی (عج) سپاه بابل با کد 536 ، طلبه های طرح هجرت با کد 719 و 720  و شهید آیت اله خاتمی یزد (قرارگاه سازندگی خاتم) با کد388 می بایست در زمان مقرر بصورت انفرادی به مراکز آموزش اعزام معرفی شوند.
وی تاکید کرد: مشمولان می بایست اصل مدارک مورد نیاز ( برگ اعزام ، برگ محل مراجعه ،برگ واکسیناسیون ، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلین، پدر نظامی شاغل یا وابسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهداء و...) را همراه خود داشته باشند.
کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبیل: کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی را بهمراه داشته باشند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران با استناد ماده 19 قانون خدمت وظیفه عمومی یادآور شد: کسانی که به سن 18سال تمام می رسند، پس از انتشار آگهی احضار موظفند ظرف 6 ماه خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف 6 ماه تکلیف مشمولین وظیفه را تعیین نماید و آنها را به خدمت اعزام یا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

کشف 28 تن چوب جنگلی قاچاق در ساری
سردار حسینی، جانشین انتظامی استان مازندران از کشف 28 تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف دو خودروی باری کامیون و نیسان در شهرستان ساری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری پلیس، سردار "سیدموسی حسینی" با اعلام این خبر افزود: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه هولار شهرستان ساری در مسیر حوزه استحفاظی به دو خودروی کامیون و نیسان حامل چوب مشکوک شدند.
وی، افزود: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها 28 تن چوب که به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود، کشف کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: رانندگان خودروهای کامیون و نیسان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

توقیف خودروهای حادثه ساز به علت رانندگی پرخطر در بهشهر
سرهنگ قلی پور، فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از توقیف و نمایش در انظار عمومی 4 خودرو به علت رانندگی پرخطر و حرکات نمایشی و انجام تخلفات حادثه‌ساز در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علی اکبر قلی پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر اقدام حرکات نمایشی، مخاطره آمیز و حادثه ساز، دوردور کردن، بی انضباطی ترافیکی و ایجاد آلودگی صوتی توسط 4 راننده خودروهای سواری، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس راهور با هماهنگی قضایی موفق شدند هر 4 خودرو را توقیف و جهت عبرت رانندگان متخلف بر روی داربست در معرض عموم قرار دهند.
فرمانده انتظامی بهشهر تصریح کرد: علاوه بر اعمال قانون برابر کد تخلفات راهنمایی و رانندگی، نمره منفی در سابقه گواهینامه رانندگان متخلف ثبت و همچنین پرونده ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع  قضائی ارسال شد.


کشف بیش از 50 هزار نخ سیگار و تنباکو قاچاق در" کلاردشت "
سرهنگ صالحی فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از کشف 55 هزار و 200 نخ سیگار خارجی و 234 بسته تنباکو قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ" ناصر صالحی" در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مامورین پلیس آگاهی شهرستان حین گشت زنی سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو وانت مزدا مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی دقیق از خودرو تعداد 2760 پاکت انواع سیگارهای خارجی و 234بسته تنباکو  قاچاق را کشف کردند که متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی گردید.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت گفت که برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد،  

کشف خودرو سرقتی و دستگیری سارق در نور
سرهنگ امینی، فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف یک دستگاه خودرو سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان، خبر داد.
سرهنگ کارآگاه "احمد امینی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران کلانتری 11 پاسداران نور در حین گشت زنی به یک خودرو سواری پیکاپ مشکوک که پس از استعلام شماره انتظامی خودرو، مشخص شد خودرو سرقتی بوده که بلافاصله با اقدامات پلیسی اقدام به توقیف خودرو می کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود:برابر بررسی های صورت گرفته متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ امینی در پایان خاطر نشان کرد: مالکان خودروها بایستی ضمن تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات هشدار دهنده و ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان از وقوع چنین مواردی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک ، مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

کشف اموال سرقتی 12 میلیاردی در ساری
سرهنگ قیصری، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از شناسایی و دستگیری3 سارق و کشف 12 میلیاردی اموال مسروقه در ساری خبر داد.
سرهنگ کاراگاه "علی قیصری" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی  دریافت خبرهایی مبنی بر وقوع چند فقره سرقت در شهر ساری، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، با انجام اقدامات اطلاعاتی و اجرای اقدامات گسترده فنی و پلیسی،مخفیگاه 3 سارق حرفه ای را شناسایی و با هماهنگی قضایی هر 3 متهم را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان ضمن بیان اینکه متهمان پس از دستگیری در بازجویی های دقیق پلیسی به 5 فقره سرقت اعتراف کردند، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی در این ماموریت مقادیر زیادی اموال سرقتی شامل انواع باتری دکل مخابراتی، سیم هوایی، کابل مخابرات و وسایل تخصصی ارتباطی به ارزش تقریبی 12 میلیارد ریال را کشف کردند.

جایگاه والای خانواده شهدا به عنوان اسوه ایثار و از خود گذشتگی
سردار روحی، رئیس دفتر فرمانده کل انتظامی کشور در دیدار با خانواده شهید پوریا عبادی، گفت: خانواده شهدا به عنوان اسوه ایثار و از خود گذشتگی از جایگاه والایی برخوردار هستند.
به منظور تجلیل از رشادت های شهدای عرصه امنیت و صبر و استقامت خانواده های آنان، رئیس دفتر فرمانده کل انتظامی کشور به همراه  فرمانده انتظامی استان مازندران با خانواده های معظم شهید "پوریا عبادی "در شهرستان میاندورود دیدار کرد .
سردار نبی اله روحی در این دیدار ضمن ابلاغ پیام سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور به خانواده این شهید، اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور ایران در منطقه مرهون جانفشانی و از خود گذشتگی فرزندان برومند این سرزمین است که از جان عزیز خود گذشتند.
وی افزود: دیدار و قدردانی از خانواده شهدا کوچکترین کاری است که ما می‌توانیم در مقابل رشادت‌ها و جوانمردی‌های آن بزرگواران انجام دهیم؛ زیرا شهدا سمبل ایثار و نمونه بارزی از صبر و استقامت در برابر مشکلات هستند.
رئیس دفتر فرمانده کل انتظامی کشور همچنین اظهار داشت: امروز بزرگترین مسئولیتی که بر دوش همه ما نهاده شده است ادامه دادن راه شهیدان و قدردانی و همدردی با خانواده‌های معظم آنان است.
سردار روحی با اشاره به جایگاه والای خانواده شهدا به عنوان اسوه ایثار و از خود گذشتگی بیان داشت: خانواده های شهدا در سخت ترین شرایط و با تحمل تمام مشکلات و مصائب امروز نه تنها الگو و اسوه ایثار و از خود گذشتگی برای ملت ایران هستند، بلکه بشریت و وجدان های آگاه و منصف نیز خود را مدیون این قشر معزز و هوشیار جامعه می دانند.
گفتنی است، در پایان این دیدار از خانواده معزز شهید "پوریا عبادی "تجلیل به عمل آمد.
خبر: سلمان مهدوی


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اخبار انتظامی استان مازندران در بیست و نهم مهر ماه

دهمین نشست شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه 2 کشور

جشن بزرگ مردمی "مهر صادق" با حضور قهرمانان و پیشکسوتان عرصه کشتی

نخستین نشست شورای هماهنگی کانون‌های دانشجویی دانشگاه مازندران برگزار شد

روز ملی مازندران فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ شیعی و ولایت‌مداری

یاری بقاع متبرکه مازندران به جبهه مقاومت

پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت

سهمیه آرد استان مازندران با ساختار جمعیتی متناسب سازی گردد

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل رتبه نخست را در بین دانشگاه های ایران کسب کرد

آزادی پنج زندانی به کمک قهرمان کشتی جهان

بیان هویت دینی و فرهنگی دیار علویان با زبان هنر

فوت 55 نفر بخاطر حوادث کار در مازندران

شلیک ناچوانمردانه دو قلاده خرس در مازندران

پیام نماینده ولی فقیه در مازندران در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار»

کمک بیش از پنج میلیارد تومانی حامیان آملی در 6 ماهه 1403

اهدا لوازم التحریر به 20 دانش آموز تحت حمایت از سوی کارکنان بیمارستان شهدای محمودآباد

نخستین همایش «طرح فتحان، فرزندان تحول‌آفرین ایران» در بابلسر

مسکو روسیه سومین اکران بین‌المللی «ابرش »

ورود دستگاه قضا به موضوع آلودگی رودخانه تالار مازندران

رژیم صهیونیستی برهیچ اصول وقائده انسانی پایبند نیست

ورود دادستانی به تغییر کاربری غیرمجاز در مجتمع شهر فرش ساری

کشف غار ماقبل تاریخ در گیلان

نشست هماهنگی جشنواره هنرهای تجسمی در سیمرغ

گردهمایی خادمیاران رضوی در شهرستان سیمرغ

پیام تبریک امام جمعه و فرماندار به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش

نشست شورای فرهنگ ترافیک به ریاست فرماندار سیمرغ

انجام 540 هکتار کشت گلخانه ای در مازندران

احتمال وقوع سیلاب در شمال کشور

پیام تبریک رئیس هیأت دوچرخه‌سواری شهرستان نکا به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش

اتحادیه باغداری آماده خرید انواع مرکبات از باغداران مازندران

برف در راه مازندران !

تعمیرات اساسی گروه 29 سلهای آب ژاولسازی واحدهای بخار نیروگاه نکا انجام شد

واحد یک گازی نیروگاه نکا پس از انجام بازدید دوره‌ای به مدار تولید بازگشت

نشست ستاد مدیریت بحران به ریاست رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

پیام تبریک امام جمعه و فرماندار به مناسبت روز جهانی عصای سفید و هفته ملی نابینایان

بازدید مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری از خانواده داری فرزند دوقلو

حجت الاسلام والمسلمین خانلری امام جمعه و لهراسب رحمتی بهمنانی فرماندار بمناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ از آغاز عملیات کشت توت فرنگی در بیش از 400 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

شعار اصلی روز ملی مازندران امسال؛ «مازندران مهد فرهنگ و آیین و علم» نامگذاری شد

انهدام باند حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در بخش کجور نوشهر

مسئولان قدر ملت و رهبری را بدانند و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند

شناسنامه دار شدن 2300 هکتار از باغات بابل

مسئول جدید دارالقرآن سپاه ناحیه شهرستان گلوگاه معارفه شد

روز مازندران، فرصت تبیین، تبلیغ و ترویج مواریث فرهنگی و هویت دینی، انقلابی و بومی است

​ پدافند غیرعامل یک سیاست راهبردی برای مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات است

فرهنگ مازندران را اگر بخواهیم نشر دهیم باید روز مازندران را جدی بگیریم

پرداخت بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان چالوسی

نجات دختر جوان از خودکشی در ساری

علت تلفات مسمومیت مشروبات الکلی در مازندران

بازسازی تاسیسات فرسوده آب شرب در روستاهای سوادکوه