بزرگنمایی:
مجید اسدی خبرنگار فجر شمال :آیتالله محمدباقر
محمدیلائینی ظهر امروز در اولین جلسه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش
در دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اظهار کرد: دین برای
پرورش و رشد نونهالان و دانشآموزان حرف زیادی دارد و این حق دین است که به
همه نهادهایی که در نقش تربیت جوانان و نوجوانان و نونهالان هست نقد و
بررسی و مطالبه داشته باشد.
وی
افزود: شنیدن صدای دین و منابع دینی در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاهها
به شکل اخلاقی و توصیهای صورت گرفته و به عنوان قانون جلوه نمیکند،
مدیران باید بر اساس اعتقادات با دین و حوزه رابطه داشته باشد ولی امکان
دارد جانشین بعدی چنین اعتقادی نداشته باشد.
محمدیلائینی
یادآور شد: جایگاه دین حتی در باارزشترین ارگانها به درستی تثبیت نشده و
ما هنوز دین و معارف فرهنگ دینی را جدی نگرفتیم، ما باید برای حرف جوانان،
نوجوان و نونهال است باید جایگاه قانونی ایجاد کنیم، ما نباید سیاستهایی
را که موجب فساد در دین میشود را در پیش نگیریم.
نماینده
ولی فقیه در مازندران گفت: جریانها و افکاری که داری تفکرهای ناسازگار با
مبانی دینی و انقلاب اسلامی و ساختار انقلاب نباید فرصت داد و باید از
حضور این موارد جلوگیری شود.
در
ادامه علیرضا سعدیپور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد:
جشنواره تربیت حکیمانه در ایام کرونا با حضور 15 هزار نفر از دانشآموزان و
همکاران برگزار شد.
وی افزود: برگزاری
دورههای مجازی مازندران برای پرورش استعداد و شناسایی استعداد برگزار شد
که در طی آن تعداد 27 هزار نفر شرکت کردند که 7 هزار آثار قرآنی خروجی آن
بوده است.
سعدیپور تصریح کرد: در دوران کرونا
در حوزههای مختلف 64 هزار 500 تولید محتوا داشتیم، معلمان پیشگامان، تولید
محتوا در این ایام بودند، همچنین پویش سوره حمد در دوره راهنمایی برای
بهرهمندی این سوره با حضور 4 هزار نفر همراه بود.
مدیرکل
آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره عصر انتظار با مشارکت
دانشآموزان استان گفت: هزار و 700 آثار خروجی این جشنواره بود و تعداد 20
نفر از دانشآموزان و معلمان در برنامه «ماه بهشت ماه مبارک» در صدا و
سیمای طبرستان شرکت داشتند.
وی اعلام کرد: در
ایام کرونا بیش از 4 هزار مدرسه در 38 دوره عترت و قرآن و دوره مصباح
الهدی شرکت داشتند که در مجموع 130 اثر برگزیده شد.
حجتالاسلام
محمود ابوترابی مدیر حوزههای علمیه مازندران گفت: در بخش محتوا بسیاری از
مسائل وجود دارد فقط باید شناسایی شود، نیاز به کمیتهای است تا بتوان این
کار را انجام دهیم، باید این کار نظاممند شود تا به اهداف خودمان برسیم،
بحث شناسایی بسیار مهم است.
وی بیان کرد: در خصوص مدارس بخش منابع و هزینهها بسیار مهم هست تا بتوان تا تمام استاندارها موجود برای دانشآموزان ایجاد شود.